Aunque todos se lanzaron a la fama a través de otras profesiones, todos ellos son psicólogos. Pasaron por la Universidad de Psicología y hasta se recibieron. ¿Te lo imaginabas?

1. Natalie Portman

Actriz, productora, directora y psicóloga estadounidense de origen israelí (con doble nacionalidad). Debutó en el cine en la película francesa Léon (1994), donde encarnó el papel de una huérfana que es salvada por un asesino a sueldo. En 1999, mientras trabajaba en la filmación de Star Wars, ingresó en la Universidad de Harvard en la carrera de Psicología, graduándose en 2003.

View this post on Instagram

Throwing it back to my own college graduation as I offer a huge congratulations to the class of 2020. I want to congratulate you all on your achievement and welcome you into post-college life. I can only imagine this is a daunting and uncertain time to be entering adult-land. And that many of you and your families are struggling, as we all are in very different ways during these most unusual of times. Least among these concerns, but upsetting nonetheless I’m sure, is your inability to have a proper graduation ceremony. Classes before you may have had a more conventional graduation and economy to enter, but you have much more profound spiritual opportunities than we did, because purpose could not be more clearly defined right now. I hope you can find the blessing in being confronted at this auspicious moment in your life, with the most necessary questions humans face: what is actually essential? What do we really cherish at the end of our lives? What is a world without hugging? Without being able to see your friends and family? What is being outdoors like if we have to wear masks all the time? I wish for you that the clarity of the answers to these questions guide you in your path. May you seek a path full of purpose, love, creativity and generosity. We need those qualities now more than ever. We are experiencing the conditions that lead to revolution—and you are the generation that is leading the charge. Thank you, in advance, for all the beautiful things you will do.

A post shared by Natalie Portman (@natalieportman) on

2. Mark Zuckerberg

Programador y empresario estadounidense, uno de los creadores y fundadores de Facebook. Lo que mucha gente no sabe es que, además, cursó la Licenciatura en Psicología en la prestigiosa Universidad de Harvard. Su madre, Karen Kempner, es psiquiatra, y es posible que haya influido en su decisión de cursar esta carrera. Según The Harvard Crimson, la revista oficial de la universidad, Zuckerberg también se licenció en Ciencias de la Computación, pero la revista Forbes asegura que solamente realizó cursos de Informática.

3. Gloria Estefan

Cantante, compositora, actriz y empresaria cubano-estadounidense, nieta de emigrantes asturianos. A lo largo de su carrera, Gloria Estefan ha vendido más de 100 millones de discos en todo el mundo. Pero no fue hasta que acabó la carrera en Psicología en la Universidad de Miami, cuando se unió a la banda de Emilio Estefan, su futuro marido. Nunca ejerció como psicóloga, pero su exitosa carrera en la música le ayudó a conseguir siete premios Grammy.

View this post on Instagram

Check it out!! #Repost @nywift with @make_repost ・・・ This week for #NYWIFTHERstory we're looking at our more recent history – the 40th Anniversary #NYWIFT Muse Awards. Muse will be broadcast on @CUNY_TV starting TONIGHT Mon 3/9 at 10 PM EST. : We honored @gloriaestefan at our 40th Anniversary #nywiftmuse on December 10th, 2019. Gloria is our Muse not only because over her amazing @grammy winning career as a singer, songwriter, actor and author but also because of her legacy as a business woman. During her Muse speech, she explained her entrepreneurial spirit comes from her grandmother…you can hear her tell the full story when you watch the Muse Awards on CUNY TV this month! See link in our bio for TV listings. ⬆️ : (📸 by @flor_blake) : #womenshistorymonth #womenshistory #gloriaestefan #inspiration #latinx #latina #singer #songwriter #grammys

A post shared by Gloria Estefan (@gloriaestefan) on

4. Hugh Heffner

Conocido como Hugh Hefner y apodado coloquialmente Hef, fue un editor de revistas para adultos, empresario estadounidense, famoso por ser el fundador y redactor jefe de la revista Playboy. Tras realizar el servicio militar en el ejército estadounidense, Hugh Heffner ingresó en la Universidad de Illinois para cursar sus estudios en Psicología.

5. Marcia Cross

Es una actriz y activista estadounidense. Estudió Psicología en la Universidad Juilliard y después realizó un Máster en la Universidad Antioch en Los Ángeles. En 2005 fue nominada a su primer Emmy por su trabajo como Bree Van de Kamp en la serie Esposas Desesperadas.